Torsdag den 3 april 2014

En fredag lurar bakom hörnet - igen! Äntligen! Vi tog ut det i förskott på jobbet; peppen inför är minst lika viktig som själva dagen.
 
Hela förmiddagen satt vi i en datorsal på Vasaområdet och lärde oss ett webpubliceringsverktyg. Det var rätt kul, vi fick kaffe och det var en begriplig manual och kursledaren var rätt skön där han stod och ritade på tavlan:
 
"Förmodligen får jag inte till något snyggt här, det blir lite spaghetti...", och så ritade han fler streck.
 
Lunchen blev en smörgås på språng, jag passade på att göra ett par ärenden på stan innan jag återvände till kontoret. Skyltar från Balders Hage, check. Bubbelplast, check. En present till Sockan, check.
 
Har nu packat apkort i en kartong, de ska transporteras till Västmanland imorgon och förhoppningsvis sälja som smör på Fagersta Hembygdsgård. Håll en tumme för mina små svansprydda.
 
 
Har samtidigt en tvättsession igång i källaren, och diskmaskinen igång uppe i lägenheten. De flesta lampor är på, TVn likaså. Hm, nog var det Earth Hour alldeles nyligen...? Jag missade, i år igen. Dövar samvetet med jordgubbarna jag fick av Suzana idag, odlade i Spanien och transporterade hit. Det kommer att ta mig max fem minuter att äta upp alla. Känner mig som den värsta sortens konsument just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0