Söndag den 24 augusti 2014

På den lilla guldkantade listan över saker som varit bra den senaste veckan:
 
* Trekantssmörgåsen med lax, som jag inte bara var klok nog att inhandla innan caféerna stängde och arbetskvällen tog vid, utan som även smakade reslust och tog mig tillbaka till att vara en vante på vift.
 
* Möten med kollegor som glimrat till.
 
* Och idag, tre timmars söndagsfrukostbuffé på Condeco Östra Hamngatan, med hitresta vännerna Nora & Petter och deras lilla Ida. De vuxna fick prata ikapp medan Ida ritade teckningar och lapade yoghurt. Jag ritade en stor buss som det tog henne bra lång tid att fylla i, så himla bedårande och behändigt barn det där.
 
På den sotkantade, dystra listan; allt annat. En massa... gnissel liksom. På och utanför jobbet. Sena arbetskvällar. Evighetsärenden. Uppförsbackar. Saker som runnit ut i sanden. Jag fattar att det är ett I-landsproblem att det inte är kul jämt, men det betyder inte att jag inte kan se förbättringar. Jag har bara inte energi till det just nu, vilket svider. Man får dippa ibland, jag har tydligen valt att göra det nu.
 
Ny vecka, nya tag. Nya skisser, nya planer, nya studenter och nytt regn. Det gäller att vara beredd på allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0