Måndag den 16 juni 2014

I fredags tog vi långlunch, jag och Suzana och Agneta. Samlades på In-Ex, shoppade tuschpennor och målarprylar. Jag hittade ett set med färgpennor i naturfärger, här ska ritas päls av alla de slag. Sedan tog vi lunch på det asiatiska stället vid Domkyrkan - de har sushirullband! Väldigt gott. och en kul grej att bryta upp en vardag med. Som straff blev det sedan jobb till sen kväll, men det var det värt.
 
Resten av helgen har jag hängt i Mölndal. Sanna & DJ visade bilder från sin Japanresa, och vi hängde på deras uteplats i eftermiddagshettan och drack mojitos. Sanna lagade lasagne, vi drack gott tokaj och såg kinesisk skräckfilm och ritade. Bakade croissanter till frukost, gick till handelsträdgården i närheten, såg några avsnitt av Big Bang Theory och hade tema barnkalas på lunchen: varmkorv och jordgubbssaft. Åt precis hur mycket godis som helst. Jag trivs bra där ute, känns som landet.
 
Nu ikväll kopplades SVT upp på projektorn i jobbets konferensrum, och avdelningen tittade på matchen Tyskland-Portugal. Är måttligt intresserad av fotboll i vanliga fall, men älskar känslan i stora evenemang. För 20 år sedan (!) var det också VM - vilken grej det var, och vilken tropisk hetta. Sedan dess är VM förknippat med sommarkänsla, och i år är inte annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0