Söndag den 12 oktober 2014

Har haft Mia-Maria på besök hela helgen, väldigt bra grej. Kulturnatta i fredags, tog en snabb macka på centralen, sedan tog vi oss till Stigbergsliden för att lyssna till begåvade Johan Melander. Vi klamrade oss fast vid varsitt vinglas och lyssnade andäktigt till hans föreställning Göteborgsintervjuerna. Svårt ämne, men bra, heja Johan! Träffade på Jenny och Sussie också men dröjde oss inte kvar efteråt utan åkte in till stan igen för drinkar på First Hotel.
 
Lördag förmiddag mötte vi upp med Daniel på Starbucks och hann snacka lite innan hans tåg gick. Sedan blev det shopping hela dagen, och två caféer, innan vi plockade upp indiskt och åkte hem till Hisingen igen. Ägnade sedan kvällen åt att se på film, äta godis, prata och sörpla vin.
 
Frukostbuffé nu på morgonen, favoriten Condeco. Sprang på Hanna på samma ställe, vinkade av Mia som tog tåget hemåt igen och själv satte jag mig på helgens femte café och väntade in Hanna & Sanna för kvalitetstid. Kändes som vi var ensamma där på Waynes, vilket vi naturligtvis inte var, men det var så härligt fnittrigt. Nu är bröllopstavlan överlämnad, Sanna var nöjd, då får vi hoppas att brudarna blir det också.
 
Äter just nu ur den fina kartongen med short bread som Mia hade med sig, och tampas med beslutet om huruvida jag ska söka en kurs i vår eller inte. Den lockar mig starkt, men innebär också att jag måste ladda upp motiveringsbrev och bildprover, kommer jag att kunna sälja mig tillräckligt bra för att få en plats? Jag kan i och för sig inte få mer än nej.
 
Deadline på onsdag. Många timmars velande kvar med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0