Söndag den 23 augusti 2016

Redan söndag igen, veckorna rasslar i snabb takt på.

 

Det händer stora saker! I måndags hämtade Staffan upp mig på campus och nästan precis ett halvår efter första boken var vi tillbaka hos Idus i Lerum för att hämta boktvåan. Den blev så himla fin, vi är toknöjda!

 

 

Beställer Skogstokigt gör man antingen genom att maila mig på almadrakeritar[snabel-a]gmail.com, eller genom att surfa in på Idus förlags egen hemsida.

 

Freja var med i bilen, och den där vovven är nog den finaste jag träffat tror jag. Hela bilturen lutade hon huvudet tungt mot oss och ville bli klappad, den där makalöst mjuka nosen alltså, och öronen, oj oj oj....

 

 

 

På hemvägen stannade vi på mitt jobb, jag hämtade lunch till oss från Linsen och så blev det picknick vid Johannebergskyrkan. Det var nästan omöjligt att sätta sig vid skrivbordet igen efter det.

 

Frukost med Lisabeth en morgon, och med Håkan och Ana en annan. Grillkväll på Vårflodsgatan tillsammans med Malin och Anders. Vispen var sitt allra gulligaste jag, vek pappersflygplan och kramades. Det bjöds grillad kyckling, och jag hade med efterrätten: grillad vattenmelon med jordnötssmör på. Det låter hetare än det är, men barnet gillade. Jag med för den delen. En perfekt sommarkväll där på altanen.

 

Fredagen bjöd på jobbkväll, lagom roligt, men innan det hann jag ta en frukost på Steinbrenner med exkollegan Elisabeth, och så blev det sushilunch med Lucas vid Feskekörka. Stekig sol, man börjar vänja sig vid det nu.

 

Igår hade Daniel bjudit över mig på middagi Kville igår, havskräftor till förrätt och god torsk till varmrätt. Sög i oss vin, såg två skräckfilmer (The Gallows och Extinction, ingen av dem vidare bra tyvärr) och sörplade vidare på vinflaskorna. Jag blev attacktrött och vinglade hem över Hisingen, och vaknade oväntat rätt sliten idag.

 

Till veckan blir det sämre väder, så idag inledde vi med finbrunch på Le Pain Francais takterrass på Avenyn, följt av badutflykt. Det blev Lillebybadet. Jag, Hanna, Sanna och Olle badade, Daniel och Mikael var landkrabbor och vilade. Sedan satt vi i kvällssolen och snackade medan barnet tultade runt och serverade kaffe och kletade melon på allt han hittade. Också en typiskt bra kväll.

 

Det största är dock att det verkar som att jag från våren kan gå ned i tid på jobbet. Svårast har varit att bestämma sig, men när nu beslutet väl är taget så känns det hur bra som helst! Jag kommer att ha onsdagarna helt lediga, och jag längtar redan till årsskiftet när jag kan lägga den fria tiden på illustrerandet. Vi har lite nya grejer på gång på Idus, och jag har möjlighet att leta upp nya uppdrag också. Tjugohundrasexton kommer att börja på ett strålande vis!


Kommentarer
Postat av: Sayo

Finfin bok! Pryder hyllan bra :D

2015-09-14 @ 22:54:26
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Fint att höra Sayo!

2015-10-07 @ 23:22:05
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0