Söndag den 30 augusti 2015

Den här veckan är söndagsbloggen trött, matt i pälsen.

 

Förra veckan satt jag på The Barn invid vallgraven efter jobbet, skålade med kollegor och åt sötpotatisfrittar som om det inte fanns någon morgondag. Den här veckan har jobb och fritid flutit ihop till en jämngrå soppa. Såhär är varje terminsstart, mer eller mindre, men man förtränger det mellan gångerna. Veckans normala arbetstimmar var gjorda redan i torsdags, men att för den delen ta helg var förstås inget alternativ. Introduktion för nya studenter i fredag, vilket gick bra och var kul, men ord som "lunch" och "rast" fick prioriteras bort. På sätt och vis gör det mig inte så mycket, jag är rätt okänslig för när blodsockret dippar och kan köra på i tolv timmar om det behövs, men visst blir kroppen lite sliten. Vandra hem genom Sannegårdshamnen sen kväll, bre en macka, jaga harkrankar ut lägenheten - vilket rekordår för de långbenta insekterna! - och försöka sova, innan det börjar om igen.

 

Idag söndag blir det också några timmars jobb men det funkar att göra det hemifrån, med datorn i knät och med mintchoklad inom räckhåll. Viktigt det där sista. Efter detta har jag annat jag skulle behöva göra, men jag tror det får bli fokus på återhämtning resten av dagen. Suzana och jag började snacka tuschpennor och färgkartor, som vanligt om helgerna, och ett litet ritsug väcktes. Kan bli något doodligt innan söndagen är över. Borde rita lejon, men jag tror de seriösa uppdragen får ligga på is idag, fingrarna lyder mig inte riktigt.

 

Ny vecka, nya tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0