Söndag den 9 augusti 2015

Den här stackars bloggen håller på att torka ut, vilket är synd, för jag behöver någon slags facit på dagarna och jag har ännu inte påbörjat en dagbok vid sidan av.

 

Man kanske skulle införa en ny rutin, att söndagsblogga. En gång i veckan känns lagom, ett bokslut över de sju dagar som gått, och så en prognos för kommande period. Vi provar och ser om det kan fästa.

 

Den här veckan har fler återvänt till jobbet, snudd på full styrka på administrationen nu. Resten av akademin lyser ännu med sin frånvaro. Vi förbereder oss sakta inför terminsstarten, lite i taget smyger sig vardagen tillbaka. Varma dagar har vi haft, gnistrande älv och het sol. Förmiddagskaffet och lunchen har intagits på balkongen.

 

Skymningskaffe med Mia, på biblioteket. Grillad wrap från Saluhallen en annan kväll, följt av Kvilleskräck hemma hos Daniel. Mesiga filmer dock, vi har haft otur. Mot slutet av Nightlight skrek Daniel rakt ut åt regissören att snabba på storyn, haha! En kvällsfika med Mia, och så rullbandssushi med Eirin och Knut-Ola i fredags. Oj oj oj, så mycket sashimi... Och sjögrässallad, stora mängder.

 

Igår var det jobbmöte i Varberg tillsammans med min författare. Vi ses oftast där, mitt emellan våra städer, och det brukar bli bra dagar. Igår var inget undantag, tog ett manusläsningspass på biblioteket som start och skrev marknadsplan. Sedan via plocksalladsdisken vidare ned till gräset och havet, och så satt vi där på en filt hela eftermiddagen med manuspappren i händerna och pratade bok, tittade på skärmflygare och folkliv och kände doften av tång. Visitkorten jag gjort hade levererats och bytte nu ägare, liksom en specialinsamlad jättepåse med nappar, ett slags tack för allt. Hann inte doppa tassarna i vattnet, hade trots allt bara sex timmar på oss, alltid för lite tid. Sådana dagar känns inte bokbranschen särskilt tuff.

 

 

 

Fin söndag ovanpå det, solig och grann. Lägenheten började se ut som en ungkarlslya så röjning var nödvändig, men jag hann även softa och dricka några koppar kaffe innan det blev kvällspicknick med Hanna i Slottsskogen. Bra avslutning får man säga, efter tre timmar tvingade kylan hem oss, men konceptet var det inga som helst fel på. Mer sånt.

 

Nu drar Kulturkalaset igång här i stan så jag spår en intensiv vecka, inte mig emot. Äntligen är det sensommar! Det är också veckan när jag tänkt komma på banan med min dygnsrytm, kanske fel val av tidpunkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0