Måndag den 4 april 2016

Ligger vaken, sömnen undviker mig. Det har ingenting att göra med att vi såg läskig film ikväll, jag & Ella & Alex. The Boy, på Empire vid Leicester Square. Gillade storyn! Bitvis läbbig, men ingen var så rädd som tjejen på raden framför oss, hon kikade mellan fingrarna och gnydde. 
 
Skype med bror, medan han försökte hitta en lugn vrå på IKEA. Dagens bästa stund. 
 
Jag hade morgonbönen imorse. Valde, förstås, att spela Colin Hays. Lika givet var att läsa denna favorit, som jag tänker mycket på just nu. Chris Hadfield, astronaut:  
 
Decide in your heart of hearts what really excites and challenges you, and start moving your life in that direction. Every decision you make, from what you eat to what you do with your time tonight, turns you into who you are tomorrow, and the day after that.
 
Look at who you want to be, and start sculpting yourself into that person. You may not get exactly where you thought you'd be, but you will be doing things that suit you in a profession you believe in.
 
Don't let life randomly kick you into the adult you don't want to become.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0