Söndag den 18 december 2016

Så var även luciorna över. Det tillsammans med julmarknaden är stora projekt som ger den huvudsakliga inkomst som vi driver verksamheten på. Det planeras och fixas från januari och över hela året, och så satsas allt på ett bräde under tio intensiva dagar.
 
Vi har genomfört tolv luciaföreställningar här i Ulrika Eleonora, som mest fyra stycken på en dag. Därtill en megaföreställning i Westminster Cathedral, och en lite mindre i mysiga Southwark Cathedral. Ovanpå det har vi bakat pepparkakor med Ung i London, haft julavslutning med samma gäng och roddat stora seniorjulbordet. Det har varit så mycket kvällsjobb på sistone att det nu känns ovant med lediga timmar innan man ska sova. Jag har vant mig vid folkdräkt men inte vid att kjolen kliar när man sätter sig ned, vilket man iofs sällan hinner. Jag har inte ätit så många lussekatter som planerat och jag har inte ledsnat på luciasånger, mot alla odds. Lika vackert varje gång.
 
Fina minnen alltihop.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0