Söndag den 14 februari 2016

Vid en liten jämförelse är jag bra mycket mindre nöjd med den lördagsöndag som följde på min fina torsdagfredag.
 
Någon slags svacka, antar jag. Lördagen inleddes med regn mot rutan, jag skrev en text om saknad till nästa Kyrkoblad och sörplade i mig kaffe. Ritade rent ett par bokbilder, använde kontorsscannern för att scanna in dem och ägnade sedan mer tid än vanligt åt att städa upp bilderna från dammpartiklar och annat. Allmänt kopieringsglas alltså, vilken fest. Borde säkert köpa mig en egen men hoppas kunna använda denna åtminstone till den här boken. Helt plötsligt hade det sedan blivit kväll, full Melodifestival igång i Svenska salen. Jag kikade förbi och sa hej bara, jobbar först nästa helg. Handlade på Waitrose och fortsatte sedan med bilder och text, såg en säsong av How Not To Live Your Life och så var det snudd på morgon.
 
Hade tänkt promenera bort till Kings Cross och se en konstutställning på ett galleri i närheten, och så tänkte jag ta mig till Columbia Road Flower Market. Det blev inget av det. Har sovit i omgångar hela dagen, enormt trött läge.
 
Nu ikväll, efter 24 timmar iklädd Yasuragirocken, tog jag mig äntligen i kragen och hängde med Ella, Astrid, Alex och Carina till Duke of Kendal. Åt burgare och drack Aspall och såg puben fyllas på med folk innan 91-åriga June tog plats vid pianot och allsången tog vid. Vilken otrolig kvinna, hon spelade snudd på non-stop under drygt två timmar. Vilka sånger det blir beror på vilka som kommit just den kvällen, det fanns väl en fyra, fem stammisar som turades om att sjunga och ofta blev det allsång på refrängerna. Vackrast var när Charlie (som jag vill minnas är 87 år) sjöng Wonderful Tonight. Varm och glad stämning, tänk att de gör detta varje söndag med samma inlevelse.
 
En ynka plusgrad när vi vandrade hemåt, sitter nedbäddad under täcket nu. Skallebanket är kvar, men det känns överlag bättre. Ser det mer som ett avstamp för veckan som kommer än som avslutning på förra. Med den här totalvändningen av dygnet lär det räcka med ett par timmars sömn och lite snoozande imorgon bitti för att fixa måndagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0