Lördag den 30 januari 2016

Sonny är i London denna vecka, så i ett försök att tanka av all information från gamla husmor till nya fick han snacka medan Alex lyssnade och jag antecknade. Nu har vi förhoppningsvis koll på alla inköp och filter och frysrum. Resten löser sig efterhand.

 

Vi har även representanter från SKUT på besök, så det blev after work i prästgården igår kväll. Bubbel och hallonbåtar, fina grejer efter en intensiv dag.

 

Sov mig halvvägs in i lördagen, det krävdes två muggar kaffe för att jag skulle se åtminstone halvvaken ut. Den här tiden på året borde man helt gå i ide, jag har sagt det förr. Bunkra upp med lax och blåbär, och så sova fram till mars.

 

Klarblå himmel och sol över öarna denna dag. Traskade hela vägen ned till Piccadilly Circus (som krympt med åren?) och den gigantiska bokhandeln Waterstones. Fyra våningar fulla av böcker. Jag plockade med mig en trave skräcklitteratur och satte mig i en fåtölj, läste i flera timmar. Hittade Whole Foods ett kvarter bort, köpte med mig plockmiddag; blev en konstig blandning av kyckling, fisk och polenta, toppat med en avokado.

 

Röd dubbeldäckare hem till Marylebone, och sedan några timmar tillbaka: Band of Horses ur högtalaren och skissande på nya boken som ju kommer i vår, om allt går som det ska. Så kan också en lördagkväll se ut. Lite av ett favoritupplägg faktiskt.

 

I kulisserna smids även ytterligare bokplaner, tillsammans med skäggtoken från Halmstad. Det blir minst sagt ett spännande bokår av hela 2016, om det går som vi vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0