Natt mot torsdag den 7 januari 2016

De sista dagarna kommer jag att minnas som bitande kalla, med en massa värme.
 
Gåsamiddag med Sanna, Mikael, Olle, Hanna. Rambergsgänget. Det blev vindränkt, och helmysigt, jag snubblade över tröskeln vid fyratiden nästa morgon. Lunch med DJ och Suzana; argentinsk gourmetkorv, lingon och kramar. En sista kväll på Tugg med Eirin, Ann, Mia och Elin - fyra av mina favorittjejer. Alltid lika fint att se dem. Lyckades skjuta upp hejdå av Ann och Mia till imorgon bitti, trots att jag har semester åker jag in en sväng och lämnar nycklar, sparar ned lite grejer, tar farväl. Det har blivit en del tårar de här dagarna, när Staffan satte sig på tåget hem idag efter en heldags bokprat i Condecos fåtöljer så fick jag krama bubbelplasten jag höll i hårt för att inte tappa det helt.
 
När allt det där inte hänt så har jag flyttat allt jag äger och som jag inte är rädd om ned i källaren, det andra har lämnats till vänner att transportera till London i vår eller förvara tills jag återvänder. Skåp att rensa, tavlor att slå in i nämnda bubbelplast, pappershögar att gå igenom, ryggsäckar att packa. Jag tror alltid att jag är en planeringsmänniska tills verkligheten slår till, då ligger jag aldrig i fas. Istället blir det ont om sömn om nätterna, och lite hafsigt med maten också. Idag är en mazarin allt som slunkit ned, inte konstigt att jag känner mig lite skör nu med blodsockret lågt. Får bli havregrynsgröt, nattgröt är bra grejer, och lite sista fix. Sedan sova ett par timmar.
 
Sedan, min sista dag i Göteborg. Bitig och med värme den med, är min gissning.

Kommentarer
Postat av: Eirin Bakken

Lycka till, Anna! Och hälsa London!

2016-01-08 @ 09:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0