Onsdag den 13 januari 2016

Idag har det varit onsdag hela dagen. Det är det fortfarande. Onsdagar kommer att vara min kvällsjobbsdag, så förutom vanligt kontorsjobb innebär det att tillsammans med volontärerna och Camilla hålla öppet för Ung i London 19:30-21. Premiärade ikväll, minglade runt bland svenska au pairer som snacksade och delade erfarenheter. Fint gäng, kommer att bli en kul vår.
 
Lisabeth hörde av sig, hon hade just hämtat GIFF-katalogen och skulle nu hem och bläddra bland filmerna. Älskade alltid att vika hundöron på sidorna, fundera och planera och sedan se så löjligt många filmer under de där två veckorna att man nästan gick på knäna. Det är liksom det största jag missar nu under våren. Måste se om det finns filmfestivaler i denna stad också, säkert är det så.
 
Staff imorse, dvs personalmöte. Lunch med Michael på en italiensk restaurang här i närheten och därefter krisberedskapsövning på Svenska Ambassaden hela eftermiddagen. Diskussioner kring möjliga scenarion, visserligen fokuserat kring ambassadsbyggnaden men det går även att applicera på kyrkan, skolan etc. Väldigt spännande, lärorikt och mardrömsframkallande. Jag har en krisvan chef, det är tur det.
 
 
 
 
 
 
Nu är det bara bokmanusläsning kvar av denna onsdag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är jätteskoj att du tog den här chansen med det här jobbet, men jag saknar dig nu när det är dags att planera vilka skojiga, skruvade och tokiga filmer man ska se. Planera in några dagars semester nästa år i börjar på feb!

2016-01-14 @ 16:40:42
Postat av: Alma

Ja, så får det bli!

2016-01-14 @ 20:02:15
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0