Söndag den 10 januari 2016

Familjegudstjänst idag på morgonen, kyrkan fylldes av familjer och barnen klädde ut sig till får, kamel, herdar och änglar. Sedan var det julspel, himla fint tyckte jag, och sist blev vi mottagna i församlingen jag och de nya. Falla på knä, bön, hand på huvudet och så var vi upptagna i detta nya. Blev presenterad som hon som ska hålla ordning på kyrkoherden, vi får väl se om jag lyckas med det.

 

Fika efteråt, och när barnen började yra runt blev det ringdans runt granen. Sista rundan gick ända ut på gatan, granen kastades ut och så delades julklapparna ut. Jag, Ella och Astrid fick på oss kåpor, tre visa män istället för jultomten. Godisregn ovanpå det, vilken lycka för kidsen. Småpratade med flera trevliga församlingsmedlemmar, blir bra det här.

 

Sedan fick vi ge oss av, för Michael hade bokat Duck Tours! Sjukt, googla. Bloggverktyget låter mig inte lägga in bilder just nu. Farkosterna byggda 1942 som användes i Normandie är ombyggda för att kunna ta turister runt på Londons gator och sedan direkt ned i Themsen. En udda rundtur får man säga. Avslutade med drinkar och tapas på Las Iguanas i Waterloo, och hamnade på vägen hem mitt i No Pants Subway Ride. Också en lustig grej, jag googlade reda på att det är "To celebrate silliness", inträffar en söndag i januari och innebär att åka tunnelbana utan byxor. Man ska se oberörd ut, och därmed sprida glädje till sina medpassagerare. Vårt gäng verkade ha förfestat så de var rätt glada, och lite kalla tror jag. Det såg för roligt ut. Arrangeras i sextio städer, tjugofem länder, och det är 2014 års siffror, säkert ännu mer nu.

 

En alldeles vanlig söndag här i London.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Hahaha, har hört om det där no pants-subway, kul att höra nån som märkt det live :D

2016-01-10 @ 23:23:16
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0