Söndag den 31 januari 2016

Avtackning av Sonny under mässan, kören sjöng den fantastiska irländska farvälbönen som jag älskar men ständigt glömmer namnet på.
 
Jag blev kvar på orgelläktaren under det något obekväma församlingsmöte som följde på mässan också. SKUT pratade tjänster och kontrakt, bitvis rätt hårda ord i kyrkosalen och en demonstrativ dörrsmäll. Jag antar att öppna möten är till för just det, att man ska få uttrycka sin åsikt. 
 
Sa hejdå till Sonny och Timmy och tassade tillbaka till min lya. Ursprungsplanen var att gå på allsång på en pub i närheten nu ikväll, men Astrid skulle tvätta, Carina var trött och förkyld och Alex sov på soffan när jag knackade på. Vi skjuter på det till en annan söndag. Ett tyst hurra för det, för jag var inne i ett tecknarflow och ville inget hellre än att få fortsätta. Skickade ett par provbilder till nya författaren och fick tummen upp. Tänk om man fick sitta med detta ända till morgonen när det nu råkar flyta på, åh vad jag skulle gilla...
 
Alex dörr gick förresten i baklås i helgen, man kan säga att det nu var läge att tala om att jag har en hemlig extranyckel till hans rum. Kunde därför släppa ut honom och de tre polarna, vet inte vad plan B hade varit, en MacGyver-kick kanske. 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Läskigt med dörren som gick i baklås...

2016-02-01 @ 14:41:38
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0