Tisdag den 12 januari 2016

Dagarna går snabbt, på ingen tid alls har en vecka gått och man riskerar att helt ha glömt hur den började. Stolpar, om inte annat. Viktigt.
 
Igår var det morgonbön och frukost i biblioteket. Alla presenterade sig, och sedan satt vi i mindre grupper och diskuterade verksamheten. Jag och Ulrika är så pass nya att det egentligen bara blev en genomgång av vilka olika aktiviteter som sker här under ett år, väldigt nyttig inblick att få. En liten bit i taget börjar pusslet att likna något.
 
Gemensam lunch, hitkörd från mezerestaurang, och på eftermiddagen en rundtur på Fullers bryggeri. Väldigt intressant, och kul. Ett skönt gäng att göra utflykter med. Tydligen inleds varje termin med liknande personaldagar.
 
Den här morgonen startade även den med bön och kaffe, sedan möblerade vi upp salen inför eftermiddagens öppna hus. Fick en knapp timme med Åsa och Michael, sedan var det dags att tillsammans med volontärerna gå till HSBC och ordna bankkonton. Ulrika fick springa fram och tillbaka en gång innan pappren blev helt rätt, och 2½ timme senare hade vi våra bankkonton. Smidigt för mig som bara behövde ha med passet och fylla i tjugo olika formulär, nu är förhoppningsvis allt klart från bankens sida. Nu på eftermiddagen har Åsa och jag gått igenom mailen i de inboxar jag ska ha koll på, har lärt mig svaren på några av de vanligaste frågorna och det kändes skönt att vara tillbaka i gamla gängor igen och svara på mail. Inte helt olikt de frågor som kommer till ett universitet; oroliga mammor finns överallt. Bokade in mig på intervju på Jobcentre Plus också, för att få mitt NI; National Insurance Number. Torsdag blir den intervjun. En bit i taget, som sagt.
 
Sitter på min säng nu, med papper spridda runt omkring mig. Dags att bre en macka, sedan börjar kvällspasset med bokprojekten. Skulle ha börjat för en timme sedan men fastnade i bankpappren och den egna mailen. Det finns fortfarande alldeles för få timmar på ett dygn, men de där timmarna har med ens blivit väldigt mycket mer spännande här i storstaden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eirin Bakken

Spännande! Märker mig också att du fortfarande pratar i terminer <3 Vad gör väl inte universitetsjobbandet med oss!

2016-01-13 @ 16:13:58
Postat av: Alma

Haha, ja! Till mitt försvar: första gången var det av gammal vana, men det visade sig att de använder terminstänket även här, hurra! Dock inga lp 1-4, får införa det...

2016-01-13 @ 23:31:53
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Eirin Bakken

Haha, ja man blir lite skadad som universitetsanställd. Förstår liksom inte varför andra kompisar inte tänker på livet terminsvis längre! Bra de använder det där också. Känns lite tryggt kanske? Indela kyrkoåret i LP'er. Kanske det blir din Legacy hos svenska kyrkan?

2016-01-14 @ 11:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0