Torsdag den 7 januari 2016

Det snöar julkalendersnö. Verkligen hur fint som helst.
 
Officiellt semesterrapporterad idag, men den mörka morgonen tog ändå sin början i skärgården. Ordnade upp ett par sista jobbgrejer och säkerhetssparade allt från min profil, och tog sedan en sista frukost i Navet med järngänget; Mia och Ann. Fint och mysigt, och lite känningar i hjärtat. Gick sedan mellan husen och letade upp folk jag ville krama. Av Lisabeth fick jag även ett fint armband som hejdåpresent, tänk vad gulligt folk som har omgett mig! Jag kommer att sakna dem allihop.
 
Passade på att klippa och slinga fjunen på huvudet, hem i vinterkylan och så dagens läbbigaste: rensa avloppen. Gick halvbra med badkaret, golvet höll vattenlåset i ett järngrepp men jag fick ändå hyfsad fason på det. In till stan igen för fika med Malin och Kridden, mina Tjocka Vita som jag firade Roskilde med. Lite festivalsug börjar allt vakna igen hos oss. Mötte upp Mattias här hemma, sängen släpades bort, kartonger och väskor transporterades till Vårflods. Elvis var vaken när vi kom dit, så jag fick inte bara en teckning på rymden med ett litet brev på baksidan utan en massa kramar också. Han hade byggt ett hus till mig i hallen och så lovade han att jag skulle få nya kompisar i London. Älskar det barnet.
 
Med tolv timmar kvar till bussen kavlade jag upp ärmarna, slog på P3 Dokumentär och påbörjade flyttstädningen. Nu 2½ timme senare är jag nästan klar, lite småfix kvar bara. Sista natten sovs på soffan, och sista morgonen kommer att kännas märklig här mitt i ett ekande hem.
 
 
Hejdå Chalmers.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0