Tisdag den 5 juli 2016

Så kom röntgensvaret och det fanns, mot alla odds, inga metastaser inuti min älskade lilla Socka. Hjärntumören bor förstås kvar, men det vet vi sedan tidigare. Lillebror är en ofrivillig hyresvärd men hanterar det. Allt pekade nu mot ett nystartat kollektiv och även om vi inget visste och försökte hålla modet uppe så hann en del av sinnet gå igenom nya behandlingar, sjukdomstid, olika vägar ut. En begravning och livet efter. Vad jag vill att det ska stå i dödsannonsen vet han redan sedan tidigare.
 
En hel liten värld andades ut efter dagens besked om att inget syns på röntgenbilderna som inte ska vara där. Det känns som att få en ny chans. Jag ska smälta den här veckan nu, som känns helt overklig och samtidigt så plågsamt tydlig. Satt i en biosalong i Westfieldgallerian nu ikväll, med Simon & Chris, och kunde inte sluta le. Jag är så löjligt glad! Hurra, för allt och alla, och för att det finns liv kvar att leva!

Kommentarer
Postat av: Sayo

<3 Såg det tidigare idag, så skönt att höra! Kram till er båda

2016-07-06 @ 00:29:34
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0