Natt mot torsdag den 23 juni 2016

Jag minns inte när jag senast befann mig i ett sådant här oväder. Regnet vräker ned i omgångar, men det mest spektakulära är blixtarna som lyser upp hela himlen, och den dånande åskan, och det faktum att det pågått i flera timmar. Omöjligt att sova. Klarvaken.
 
Lika ovanligt är att jag sedan i tisdags har £0.30 på mitt konto. Trettio ynka pence. Dubbel dos månadssparande av misstag samt en överföring till svenska kontot gjorde att jag plötsligt var kyrkråttefattig. Ulrika har omtänksamt bjudit på lunch, och igår tappcider, men jag räknar ändå timmarna tills junilönen trillar in. Uselt planerat, jag får skylla mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0