Söndag den 19 juni 2016

Fick födelsedagspresentäta i fredags, Simon & Chris bjöd på middag på Billy and the Chicks. Välkänt god kyckling hade vi fått höra, och jojo: vi tryckte varsin smarrig kycklingburgare. Bara att vandra runt i SoHo en fredag kväll är rätt kul.
 
 
 
Det dök förresten upp ett annat födelsedagspaket i veckan också: Lillebror och hans Lili hade satt ihop ett kalas-kit, jag blev så himla glad!
 
 
I det randiga paketet låg ett fint armband. Kalasinbjudning till "Din förstfödde son Donald", älskar´t...
 
Helgen har varit öronmärkt åt bokjobb. Har gått rätt bra, haft hyfsad disciplin. Båda projekten har definitivt kommit igång nu. Har kommit upp för luft ibland: igår kväll såg jag Sleepy Hollow inne hos grannarna (love my extended family...) och idag tog vi frukost på Carluccios här i Marylebone. Eggs Royale och persikojuice, mmm... Jakten på de perfekta Eggs Benedict/Eggs Royale går vidare, jag var nöjd med dessa men Chris vill ha sin engelska bleka muffins, inte gott italienskt lantbröd. Nästa studie utförs på Coco Momo. Vi håller oss i eget hood. Vi hamnade sedan mitt i Marylebone Summmer Fair, hur mysigt som helst! Massor av stånd fyllda med munkar och puttrande indiska grytor, smakprov på ostar, vin, olivolja. Folkvimmel. Sedan gick det att stänga in sig igen, med gamla avsnitt av Morgonpasset i P3 som sällskap.
 
Till nyss. Trots regn var jag tvungen att få luft, det kröp i benen. Småpratade lite med prästfamiljen som stod på sin farstutrappa, ibland känns vår gata som Bullerbyn, och sedan tog jag en rask promenad längs Paddington Basin. Nu ligger flera pråmar förtöjda där, de har flyttat sig längs kanalen från Camden och hit. Kom hem när det började skymma och neonskyltarna tänts. Ett modernt Bullerbyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0