Måndag den 23 maj 2016

Min bank skickar papper som ska skrivas under, de vill att jag intygar att jag är amerikansk medborgare, eller allra minst har ett konto där, eller åtminstone ett amerikanskt telefonnummer? Inget av det stämmer, och bankkvinnan verkar inse misstaget när jag var där idag. Håll en tumme för att de inte skickar fler formulär nu, och ber om tax number eller medborgarskap, det har varit ett evigt ifyllande och växelpost sedan jag skaffade bankkontot i januari.
 
Släntrade bort till Marks & Sparks efter jobbet, i solen. Köpte kycklingwrap. Mötte Handelskammarfolk på vägen tillbaka, kom sedan hem till Game of Thrones på storbildsskärm, Ella hade preppat. Astrid joinade, lite teknikstrul övervanns och vi fick se ett bra avsnitt. Ignorerar att jag hoppat direkt från säsong 3 till enstaka avsnitt av säsong 6. Asch, det funkar.
 
Tog Hetty på en runda (dvs dammsög med vår rosa dammsugare),  och har sedan dess lyssnat på radiodokumentärer samtidigt som jag påbörjat en ny portfolio. Fick veta att det plötsligt finns en biljett till ett tidigare fullbokat event på onsdag kväll, och blev bjuden på midsommarfest på Brännö.
 
Väldigt behaglig måndagkväll det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0