Måndag den 12 september 2016

TVn på mitt rum här i Marylebone har betett sig syrligt från starten. Flimrig bild och störningar i ljudet, jag gav snabbt upp och lät den stå när jag flyttade in i vintras. Det kändes rätt skönt att i det nya livet inte fastna i TV-serier nätterna igenom, jag hade bokprojekt att fokusera på och det var liksom ett störningsmoment mindre. För att riktigt gå all in på hela amishgrejen så förnyade jag inte ens Netflix-kontot, nu skulle det bli fokus på rätt saker! Spotify blev en kompis istället, ända tills det blev knas med kontot, nu kommer jag inte åt det alls. Entré: Sveriges Radio. Har lyssnat på alla avsnitt av Morgonpasset, Tankesmedjan, MNK och dokumentärer jag kan hitta, och senaste veckan har jag plöjt igenom hela Creepypodden.

 

Tills nu. Jag har haft turen att ha Mia boende här sedan i torsdags, och eftersom jag visste att jag skulle behöva jobba lite medan hon var här så ville jag ge henne brittisk underhållning som kompensation. Drog ur alla kablar ur box och vägg, blåste i scartkablar och uttag sådär som vi 80-talskids gör och kopplade sedan in allt igen. Eventuellt på rätt plats denna gång, för se nu fungerar det. Jag är åter i etern, och jag älskar det! Kanalen 5 USA visar nästan uteslutande CSI, bra sällskap till bokjobben. Passar fint nu när höstregnen så småningom väntas komma.

 

Imorgon skräller dock sensommaren till med klibbiga 30 grader. Kan bli kul.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Csi funkar alltid!

2016-09-12 @ 21:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0